קידום ממומן

קידום ממומן הוא קידום אתרים בתשלום – הלקוח משלם למנוע החיפוש כדי שמנוע החיפוש יציג מודעות של האתר בראש תוצאות החיפוש, לצד התוצאות הרגילות.
מודעות אלה נקראות מודעות ממומנות (שכן הופעתן ממומנת על ידי הלקוח).

יתרונות קידום ממומן:

  • הופעה מהירה של המודעה
  • הלקוח קובע כמה להשקיע ומשלם רק עבור כניסות לאתר
  • שליטה מלאה על תוכן המודעה המציגה את האתר המפורסם
  • ניתן לקבוע את שעות הופעת המודעות ואת המכשירים בהן תופענה.
  • בקרה מלאה על מספר הכניסות לאתר ועל המודעות / ביטויים המביאים המרות. 

התשלום עבור הקידום הממומן הוא בד"כ לפי מספר ההקלקות – כלומר תשלום לפי הקלקה או בשמו המקצועי    pay per click   – PPC

עם פתיחת קמפיין קידום ממומן בגוגל – נדרש לחלק את הקמפיין.
בכל קבוצת מודעות יהיה עלינו להגדיר:
א. ניסוחי המודעות שיופיעו כאשר גוגל יציג את הפרסום שלנו.
ב. עבור אילו מילות קוד ברצוננו שגוגל יציג את המודעות שלנו.

כאשר אנו מעוניינים לפרסם את האתר בפרסום ממומן גוגל / פייסבוק מבקשים מאיתנו שני נתונים עיקריים:
א. הסכום החודשי אותו אנו מקצים למטרת הפרסום
ב. העלות המקסימלית לקליק אותה אנו מעוניינים לשלם
שני הנתונים הללו קובעים את רמת החשיפה וכמות הכניסות שמנוע החיפוש יקצה לאתר המפורסם.

קיימות טכניקות מורכבות רבות, כאשר המוכרת ביותר היא טכניקת "זנב ארוך"  שמטרתן מזעור סכומי הכסף אותו הלקוח משלם למנועי החיפוש, תוך קבלת מקסימום חשיפה.
אי שימוש בטכניקות החיסכון, יכולות עד מהרה לגרום למצב בו הקמפיין הופך ללא ריווחי ולא כדאי.

2BTop מתמחה בניהול קמפיינים ממומנים, תוך שימוש בטכניקות חיסכון, המבטיחות יעילות מרבית של הקמפיין ללקוח.
להתחלת קידום ממומן שמביא תוצאות – צרו איתנו קשר.

סוגי השירותים הניתנים על ידנו בתחום זה הינם :

  • הקמת קמפיין ממומנים PPC
  • ניהול שוטף של קמפיין ממומנים
  • ביצוע מחקר מילים מקצועי ויעיל
  • הטמעת קוד גוגל אנליטיקס באתר וחיבורו לקמפיין
  • התקנת מנגנון בקרת המרות באתר המקושר לקמפיין PPC.

יחד נהיה צעד קדימה לפני כולם

קידום בגוגל ממומנים   - איך גוגל חושב

שאלתם את עצמכם פעם מה בעצם גוגל מוכרים?

גוגל מרוויחה מיליונים אבל ממה בעצם ?

גוגל מוכרת "ביטוים" או תוצאות של ביטויים. לכל ביטוי בכל מדינה בעולם יש כמות נתונה של חיפושים ואת זה גוגל מוכרת.

מאחר וכמות החיפושים על כל ביטוי היא נתונה גוגל הייתה רוצה להרוויח את המקסימום מכל חיפוש וחיפוש.  כלומר:

א. שכל פעם שמחפשים – ילחצו על מודעה של מפרסם (כלומר הלקוח המפרסם של גוגל ישלם לגוגל)     ולא ילחצו על תוצאה אורגנית.

ב. שילחצו על המודעה עם המחיר לקליק הגבוהה ביותר.

בצורה כזאת גוגל תרוויח את המקסימום שהיא יכולה מכל ביטוי בכל מדינה. כלומר מקסימום הקלקות במקסימום מחיר.

אם גולש חיפש ביטוי מסוים ונכנס לתוצאה אורגנית – גוגל הפסידה אותו.

אז למה בעצם גוגל בכלל מציגה תוצאות אורגניות ?

גוגל מציגה תוצאות אורגניות כדי שמנוע החיפוש שלה יהיה יותר אטרקטיבי בעיני הגולשים

והגולשים יחפשו רק אצלה. יש פה עניין של מקל וגזר. אם גוגל לא תיתן לגולשים את האפשרות

לתוצאות אורגניות – הגולשים לא יבואו לחפש בגוגל ולגוגל לא יהיה הכנסה מהתוצאות הממומנות.

הדבר החשוב ביותר לגוגל הוא איכות התוצאות – ברגע שגולשים לא יהיו מרוצים מהתוצאות בגוגל

גוגל יכולה להפסיד את המקום שלה שבוק החיפושים לאחת המתחרות (בינג למשל) וזה הפחד הגדול ביותר של גוגל.

האם לגוגל יש מלאי ?

כן, מלאי החיפושים על כל ביטוי וביטוי הוא מוגבל. לדוגמא בישראל מחפשים כל יום את הביטוי 
"מנעולן במרכז" נניח 20 פעמים – זה המלאי של גוגל בביטוי המסוים "מנעולן במרכז".

מאחר וכך, גוגל תנסה לגרום לכך שכמה שיותר גולשים מתוך ה 20 יקליקו על המודעה היקרה ביותר

ולא יכנסו לתוצאות אורגניות.

מאחר ויש מיליוני ביטויים והרבה שפות המלאי של גוגל הוא עצום ולכן גוגל מרוויחה הרבה כסף, אבל בסופו של דבר המלאי של גוגל מוגבל והיא תנסה להפיק ממנו את המקסימום.

איך גוגל מנסה להפיק את המקסימום מהחיפושים ?

א. לגוגל חשוב שהמודעות בראש העמוד יהיו אטרקטיביות, כך שגולשים יקליקו דווקא עליהן ולא ימשיכו

     לתוצאות האורגניות. אם גוגל רואה שאחוז ההקלקות על מודעה מסוימת נמוך היא לא תציג יותר את אותה מודעה בראש העמוד, כדי לא לבזבז את מלאי החיפושים על מודעה שלא לוחצים עליה..

למעשה גוגל מדרגת את איכות המודעות באמצעות מדד שנקרא "ציון איכות" אם ציון האיכות נמוך בעל הקמפיין לא יקבל את החשיפה המקסימאלית שלו.

ב. גוגל גם מעדיפה שלכל ביטוי בקמפיין יהיו כמה מודעות אופציונליות, כדי שגוגל תוכל להציג לגולש     את המודעה עם שיעור ההקלקות הגבוהה ביותר. כדי שלא יתבזבזו לגוגל חיפושים.

ג. גוגל תעדיף לשים בראש העמוד מודעה עם מחיר נמוך יחסית, ובלבד שזאת תשיג אחוז הקלקות גבוהה   על פני מודעה יקרה לקליק, אבל כזו שגולשים לא מקליקים עליה מספיק.

כלומר גוגל תנסה לשים בראש תוצאות החיפוש את המודעות שמצד אחד משיגות אחוז הקלקה גבוה ומצד שני יש עליהן מחיר כמה שיותר גבוה לקליק. גוגל תחפש את השילוב האופטימלי עבורה בעניין הזה.

מה תפקידו של המקדם בסיפור הזה ?

תפקידו של המקדם, בתחום הקידום הממומן, הוא לנהל למעשה משא ומתן וירטואלי מול גוגל כדי להשיג את המחיר הנמוך ביותר לקליק אבל ממקומות גבוהים יחסית.

אם לדוגמא בביטוי מסוים המחיר לקליק הוא 10 ש"ח והתקציב היומי שלכם הוא 50 ש"ח ביום.

אזי אחרי 5 חיפושים גוגל לא תציג יותר את המודעות שלכם, כי נגמר לכם התקציב.

אם מקדם טוב הצליח להוריד את המחיר לקליק ל 5 ש"ח – אזי הוא הכפיל את כמות הכניסות של גולשים לאתר שלכם באותו תקציב חודשי נתון.

חשוב לציין בהקשר זה שאין דינו של קליק מראש העמוד לדינו של קליק בתחתית העמוד

וכמובן רצוי להשיג קליקים מראש העמוד, אבל כמובן במחיר הכי נמוך שאפשר.

איך משיגים קליקים זולים מגוגל?

ככל שנעזור לגוגל להשיג את מטרתו – כלומר כמה שיותר אחוזי הקלקה על מודעות ממומנות

אנחנו נהפוך לחביבי גוגל.

איך משיגים אחוזי הקלקה גבוהים?

א. עלינו להכניס לקמפיין כמה שיותר ביטויים רלוונטיים כדי שגוגל יוכל להציג את המודעות שלנו מתי שהוא צריך.

ב. הביטויים חייבים להיות רלוונטיים כדי לאפשר לגוגל כמה שיותר מרחב פעולה בהצגת המודעות.

ג. חשוב שנכין כמה שיותר מודעות כדי שגול יוכל לחפש בעצמו מתוך המודעות שלנו את המודעה הטובה ביותר לכל ביטוי וביטוי.

ד. חשוב שהמודעות יהיו אטרקטיביות כך שהגולש לא יפספס אותן.  יחד עם זאת חשוב מאד שהמודעות תהיינה רלוונטיות ושלא נבלבל את הגולשים, אחרת גולשים לא רלוונטיים יכולים ללחוץ על המודעות שלנו ואנחנו נפסיד כסף.

ה. חשוב מאד ליצור כמות גדולה ככל האפשר של "קבוצות מודעות", כך שגוגל יוכל להתאים לכל חיפוש וחיפוש את המודעות הרלוונטיות ביותר עבור הביטוי.

כלומר גם הכנסת מקסימום ביטויים לקמפיין ובצורה שגוגל יוכל "לשחק" עם הביטויים וגם כמות מודעות נכבדת לכל קבוצת מודעות, כדי שגוגל יוכל להציג את המודעות בעלות שיעור ההקלקה הגבוה ביותר.

ככל שיהיו לנו יותר ביטויים גוגל יוכל להציג את המודעות שלנו ביותר ויותר חיפושים וככל שיהיו לנו יותר ויותר מודעות גוגל יוכל לבחור את המודעה הטובה יותר לכל חיפוש וחיפוש.

תפקידו של מקדם האתרים בהקשר זה הוא לשחק עם גוגל את המשחק שמשחק הדייג עם הדג.

מצד אחד אנו מכינים מודעות מצוינות ובמקביל אנו מכניסים ביטויים רבים ורלוונטיים

ומצד שני אנחנו קובעים מחיר נמוך יחסית ואפילו נמוך מאד לקליק.

גוגל מאד ורצה להציג את המודעות שלנו כי הן מצוינות ורלוונטיות אבל הבעיה היא שיש עליהן מחיר לקליק נמוך.

בעצם אנחנו מנסים לפתות את גוגל לשים את המודעות שלנו למרות שהן זולות בשבילו.

בצורה זו אנו משיגים יחסית הרבה קליקים (כלומר כניסות לאתר או לעמוד הנחיתה) ובמחיר טוב ואפילו טוב מאד, תוך שמירה על רלוונטיות הכניסות לאתר או לעמוד הנחיתה.

דילוג לתוכן